Veelgestelde vragen
Hier vind je alle veelgestelde vragen (met antwoord natuurlijk!) over Scout-Ex 2024.
Algemeen
Scout-Ex 2024 vindt plaats in het weekend van 20 tot en met 22 september 2024.
Scout-Ex 2024 vindt plaats op Scoutinglandgoed Zeewolde.
De deelnemersbijdrage is vastgesteld op €60. Meer informatie over de deelnemersbijdrage, zoals wat je er allemaal voor terugkrijgt, kun je hier lezen
Inschrijven voor Scout-Ex 2024 kan via de inschrijfpagina.
Nee, je kunt je als explorerafdeling inschrijven en geeft daarbij aan met hoeveel explorers en begeleiding je komt. In een later stadium geef je de persoonlijke gegevens van iedereen die mee gaat door.
Ja, tijdens Scout-Ex 2024 moet er begeleiding mee volgens de richtlijnen van Scouting Nederland. Dat betekent 1 begeleiding per 10 explorers.
Er is tijdens Scout-Ex 2024 voor ieder wat wils! Feestjes en kampvuur, outdooractiviteiten en toneelworkshops, een infomarkt met info voor zomerkampen en internationale evenementen en er is ook nog iets te verdienen! Je kunt hier meer informatie vinden over het programma.
Een parkeerkaart voor een auto kost €5 en voor een aanhanger €2,50
We proberen €1,25 aan te houden per drankje. Andere snacks zoals hamburgers, kaasbroodjes, snoep en koek proberen we zo betaalbaar mogelijk te houden.
Nee, het is de bedoeling dat je zelf zorgt dat je op zaterdag en zondag kan ontbijten en lunchen bij je tent. De ingrediënten voor de maaltijd van zaterdagavond krijg je van ons, mits je groep is aangemeld voor 7 september, maar je moet wel zorgen dat er materiaal is om dat gerecht op te kunnen bereiden (wat je hiervoor nodig hebt zullen we vóór het evenement delen).
Die kunnen doorgegeven worden bij de definitieve inschrijving, zodat we daar rekening mee kunnen houden.
Ja, alle leden die ingeschreven zijn in jullie explorerspeltak in SOL kunnen ingeschreven worden.
Scout-Ex 2024 is volledig cashless. Dat betekent dat je kunt pinnen en contactloos kunt betalen. Er hoeven geen muntjes gekocht te worden.
De inschrijving voor Scout-Ex 2024 is geopend tot en met 16 september. Dit is nu exclusief avondmaaltijd, omdat de bestelling voor het eten van zaterdagavond al gedaan is en niet meer aangepast kan worden.
Ja, dit kun je inleveren bij de EHBO-post bij het avonturenhuis. Zorg ervoor dat het duidelijk gelabeld is, zodat je weet wat van jou is.
Roken wordt niet in het zicht van jeugdleden gedaan. Hiervoor worden een aantal rookplekken aangewezen.
Nee, er mag niet met drones gevlogen worden. Ook video-opnames maken is niet toegestaan. Ons communicatieteam zorgt het hele weekend voor tof beeldmateriaal!
Aankomst
Voor deelnemers die met de auto gebracht worden, wordt een kiss and ride strook ingericht. Auto’s met aanhanger kunnen tot een bepaald punt het terrein op en vervolgens de aanhanger afkoppelen. De auto moet dan geparkeerd worden en de aanhanger kan naar de kampeerplek geduwd worden. Deze mogen jullie uitladen en daarna moet deze ook geparkeerd worden. De aanhanger mag niet op jullie kampterrein blijven staan.
Jullie kunnen vrijdag vanaf 16uur aankomen op het terrein.
Nee, het parkeerterrein kun je niet tussentijds verlaten tijdens het weekend.
Ja, dit kun je bij je aanmelding alsnog in orde maken.
Voorbereidingen voor je hele groep
Houd rekening met ongeveer 4 vierkante meter per persoon. Neem dus niet je legertent of een patrouilletent mee als je maar met 3 komt, maar houd het knus en klein zodat er voor iedereen voldoende ruimte is!
Zet in ieder geval een brandblusser, een aantal WC-rollen en een biertafel met banken op de paklijst.
Check even of de gasslang van je kooktoestel maximaal 4 jaar oud zijn. Daar wordt op gecontroleerd.
Het kampterrein
Nee, op het kampterrein is geen stroom beschikbaar. Telefoons kunnen opgeladen worden bij het centrale oplaadpunt. Tip van ons: neem een powerbank mee met je naam erop, dan kun je die opladen bij het oplaadpunt en kun je je telefoon veilig bij je houden.
Dat mag, mits je ook zorgt voor veilige materialen om ze mee op te hangen.
Nee. Open vuur, vuurwerk en fakkels zijn niet toegestaan op het gehele terrein.
Nee, het drinken of in bezit zijn van alcoholische dranken is niet toegestaan. Let op: daar valt ook radler onder.
Ja, op het kampterrein mag je dit meenemen, het mag echter niet mee naar het activiteitenveld of de feesttent. Daar mag je ook geen eigen drankjes mee naar toe nemen (wel drinkwater)
Tussen 0:00 en 7:00 uur is het stil op het terrein.
Vertrek
Rond 14:00 uur sluiten we met elkaar af, daarna kunnen jullie huiswaarts vertrekken. Moeten jullie eerder vertrekken? Dan kun je dit aangeven bij het infopunt.
Ja, dan kunnen we nog controleren of jullie terrein netjes achtergelaten wordt. Je ontvangt dan een kaart waarmee je het terrein kunt verlaten.
Vanaf 12:00 uur kunnen de aanhangers opgehaald worden van de parkeerplaats en naar het deelnemerskampeerterrein gebracht worden. Let op, dit gaat net zoals bij aankomst weer met de hand. Dan kunnen jullie je spullen inladen.
Dan kunnen de auto’s de instructies opvolgen van onze stewards zodat alle auto’s veilig geparkeerd worden en iedereen na de sluiting veilig het terrein kan verlaten.
Ja, voor €1,50 kun je bij de infobalie vanaf 14:00 uur nog een Scout-Ex badge kopen.
Deze veelgestelde vragen pagina wordt regelmatig bijgewerkt. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!
Volg ons op social media!