Veelgestelde vragen

Hier vind je alle veelgestelde vragen (met antwoord natuurlijk!) over Scout-Ex 2024.

Wanneer is Scout-Ex 2024?

Scout-Ex 2024 vindt plaats in het weekend van 20 tot en met 22 september 2024.

Waar vindt Scout-Ex 2024 plaats?

Scout-Ex 2024 vindt plaats op Scoutinglandgoed Zeewolde.

Wat kost deelname aan Scout-Ex 2024?

De deelnemersbijdrage is voorlopig vastgesteld op 75 euro. Meer informatie over de deelnemersbijdrage, zoals wat je er allemaal voor terugkrijgt, kun je hier lezen

Waar kan ik me inschrijven voor Scout-Ex 2024?

Inschrijven voor Scout-Ex 2024 kan via de inschrijfpagina.

Moet mijn hele explorergroep zichzelf inschrijven voor Scout-Ex 2024?

Nee, je kunt je als explorerafdeling inschrijven en geeft daarbij aan met hoeveel explorers en begeleiding je komt. In een later stadium geef je de persoonlijke gegevens van iedereen die mee gaat door.

Moet er begeleiding mee?

Ja, tijdens Scout-Ex 2024 moet er begeleiding mee volgens de richtlijnen van Scouting Nederland. Dat betekent 1 begeleiding per 10 explorers.

Hoe zit het programma van Scout-Ex 2024 er uit?

Er is tijdens Scout-Ex 2024 voor ieder wat wils! Feestjes en kampvuur, outdooractiviteiten en toneelworkshops, een infomarkt met info voor zomerkampen en internationale evenementen en er is ook nog iets te verdienen! Je kunt hier meer informatie vinden over het programma.

Wat zijn de kosten voor parkeren?

Een parkeerkaart voor een auto kost €5 en voor een aanhanger €2,50

Wat kosten de consumpties op het terrein?

We proberen €1,25 aan te houden per drankje. Andere snacks zoals hamburgers, kaasbroodjes, snoep en koek proberen we zo betaalbaar mogelijk te houden.

Specifieke vragen n.a.v. webinar 13 juni

Een overzicht van de vragen en antwoorden die tijdens het webinar van 13 juni voorbij gekomen zijn:

Zijn ontbijt en lunch ook inbegrepen?

Alleen de avondmaaltijd van de zaterdag (de grootste explorer-eettafel van Nederland) zit bij de prijs in begrepen. Hiervoor hoef je dan ook geen boodschappen te doen, de organisatie zal de ingrediënten hiervoor inkopen en verdelen.

Hoe zit het met voedselallergiën?

Die kunnen doorgegeven worden bij de definitieve inschrijving, zodat we daar rekening mee kunnen houden.

Wij hebben explorers die jonger zijn dan de richtlijn van Scouting Nederland. Kunnen die ook mee?

Ja, alle leden die ingeschreven zijn in jullie explorerspeltak in SOL kunnen ingeschreven worden.

Hoe wordt er betaald op het terrein?

Scout-Ex 2024 is volledig cashless. Dat betekent dat je kunt pinnen en contactloos betalen. Er hoeven geen muntjes gekocht te worden.

Hoe is de aankomst van de deelnemers geregeld?

Voor deelnemers die met de auto gebracht worden, wordt een kiss and ride strook ingericht. Auto’s met aanhanger kunnen tot een bepaald punt het terrein op en vervolgens de aanhanger afkoppelen. De auto moet dan geparkeerd worden en de aanhanger kan naar de kampeerplek geduwd worden. Deze mogen jullie uitladen en daarna moet deze ook geparkeerd worden. De aanhanger mag niet op jullie kampterrein blijven staan.

Kun je je na juli nog inschrijven?

Ja, dat kan. Je doet dan echter geen voorinschrijving meer, maar gelijk een definitieve inschrijving. Dat betekent dat je dan ook meteen moet betalen.

Mogen we hangmatten meenemen?

Dat mag, mits je ook (veilige) materialen meenement om ze op te kunnen hangen.

Deze veelgestelde vragen pagina wordt regelmatig bijgewerkt. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!