Veelgestelde vragen

Hier vind je alle veelgestelde vragen (met antwoord natuurlijk!) over Scout-Ex 2024.

Algemeen

Wanneer is Scout-Ex 2024?

Scout-Ex 2024 vindt plaats in het weekend van 20 tot en met 22 september 2024.

Waar vindt Scout-Ex 2024 plaats?

Scout-Ex 2024 vindt plaats op Scoutinglandgoed Zeewolde.

Wat kost deelname aan Scout-Ex 2024?

De deelnemersbijdrage is vastgesteld op €60. Meer informatie over de deelnemersbijdrage, zoals wat je er allemaal voor terugkrijgt, kun je hier lezen

Waar kan ik me inschrijven voor Scout-Ex 2024?

Inschrijven voor Scout-Ex 2024 kan via de inschrijfpagina.

Moet mijn hele explorergroep zichzelf inschrijven voor Scout-Ex 2024?

Nee, je kunt je als explorerafdeling inschrijven en geeft daarbij aan met hoeveel explorers en begeleiding je komt. In een later stadium geef je de persoonlijke gegevens van iedereen die mee gaat door.

Moet er begeleiding mee?

Ja, tijdens Scout-Ex 2024 moet er begeleiding mee volgens de richtlijnen van Scouting Nederland. Dat betekent 1 begeleiding per 10 explorers.

Hoe zit het programma van Scout-Ex 2024 er uit?

Er is tijdens Scout-Ex 2024 voor ieder wat wils! Feestjes en kampvuur, outdooractiviteiten en toneelworkshops, een infomarkt met info voor zomerkampen en internationale evenementen en er is ook nog iets te verdienen! Je kunt hier meer informatie vinden over het programma.

Wat zijn de kosten voor parkeren?

Een parkeerkaart voor een auto kost €5 en voor een aanhanger €2,50

Wat kosten de consumpties op het terrein?

We proberen €1,25 aan te houden per drankje. Andere snacks zoals hamburgers, kaasbroodjes, snoep en koek proberen we zo betaalbaar mogelijk te houden.

Zijn de maaltijden bij de prijs inbegrepen?

Nee, het is de bedoeling dat je zelf zorgt dat je op zaterdag en zondag kan ontbijten en lunchen bij je tent. De ingrediënten voor de maaltijd van zaterdagavond krijg je van ons, mits je groep is aangemeld voor 7 september, maar je moet wel zorgen dat er materiaal is om dat gerecht op te kunnen bereiden (wat je hiervoor nodig hebt zullen we vóór het evenement delen).

Hoe zit het met voedselallergiën?

Die kunnen doorgegeven worden bij de definitieve inschrijving, zodat we daar rekening mee kunnen houden.

Wij hebben explorers die ouder of jonger zijn dan de richtlijn van Scouting Nederland. Kunnen die ook mee?

Ja, alle leden die ingeschreven zijn in jullie explorerspeltak in SOL kunnen ingeschreven worden.

Hoe wordt er betaald op het terrein?

Scout-Ex 2024 is volledig cashless. Dat betekent dat je kunt pinnen en contactloos kunt betalen. Er hoeven geen muntjes gekocht te worden.

Tot wanneer kunnen we ons inschrijven voor Scout-Ex 2024?

De inschrijving voor Scout-Ex 2024 is geopend tot en met 16 september. Dit is nu exclusief avondmaaltijd, omdat de bestelling voor het eten van zaterdagavond al gedaan is en niet meer aangepast kan worden.

Ik gebruik medicatie, kan ik dat ergens inleveren?

Ja, dit kun je inleveren bij de EHBO-post bij het avonturenhuis. Zorg ervoor dat het duidelijk gelabeld is, zodat je weet wat van jou is.

Hoe zit het met roken op het terrein?

Roken wordt niet in het zicht van jeugdleden gedaan. Hiervoor worden een aantal rookplekken aangewezen. 

Mag ik mijn drone meenemen?

Nee, er mag niet met drones gevlogen worden. Ook video-opnames maken is niet toegestaan. Ons communicatieteam zorgt het hele weekend voor tof beeldmateriaal!

Aankomst

Hoe is de aankomst van de deelnemers geregeld?

Voor deelnemers die met de auto gebracht worden, wordt een kiss and ride strook ingericht. Auto’s met aanhanger kunnen tot een bepaald punt het terrein op en vervolgens de aanhanger afkoppelen. De auto moet dan geparkeerd worden en de aanhanger kan naar de kampeerplek geduwd worden. Deze mogen jullie uitladen en daarna moet deze ook geparkeerd worden. De aanhanger mag niet op jullie kampterrein blijven staan.

Vanaf hoe laat zijn we welkom?

Jullie kunnen vrijdag vanaf 16uur aankomen op het terrein.

Ik kom met de auto, kan ik tussentijds weg om boodschappen te doen?

Nee, het parkeerterrein kun je niet tussentijds verlaten tijdens het weekend.

Ik heb nog geen parkeerkaart gekocht, kan dat nog?

Ja, dit kun je bij je aanmelding alsnog in orde maken.

Voorbereidingen voor je hele groep

Hoeveel ruimte hebben we op het kampterrein?

Houd rekening met ongeveer 4 vierkante meter per persoon. Neem dus niet je legertent of een patrouilletent mee als je maar met 3 komt, maar houd het knus en klein zodat er voor iedereen voldoende ruimte is!

Zijn er dingen die we niet moeten vergeten mee te nemen van het clubhuis?

Zet in ieder geval een brandblusser, een aantal WC-rollen en een biertafel met banken op de paklijst.

Moeten we nog iets controleren voor vertrek?

Check even of de gasslang van je kooktoestel maximaal 4 jaar oud zijn. Daar wordt op gecontroleerd.

Het kampterrein

Is er stroom op onze toegewezen plek op het kampterrein?

Nee, op het kampterrein is geen stroom beschikbaar. Telefoons kunnen opgeladen worden bij het centrale oplaadpunt. Tip van ons: neem een powerbank mee met je naam erop, dan kun je die opladen bij het oplaadpunt en kun je je telefoon veilig bij je houden.

Mogen we hangmatten meenemen?

Dat mag, mits je ook zorgt voor veilige materialen om ze mee op te hangen.

Mogen we een vuurtje maken op ons plekje op het kampterrein?

Nee. Open vuur, vuurwerk en fakkels zijn niet toegestaan op het gehele terrein.

Mag ik alcohol meenemen?

Nee, het drinken of in bezit zijn van alcoholische dranken is niet toegestaan. Let op: daar valt ook radler onder.

Mogen we glas en blik meenemen?

Ja, op het kampterrein mag je dit meenemen, het mag echter niet mee naar het activiteitenveld of de feesttent. Daar mag je ook geen eigen drankjes mee naar toe nemen (wel drinkwater)

Van hoe laat tot hoe laat moet het stil zijn?

Tussen 0:00 en 7:00 uur is het stil op het terrein.

Vertrek

Hoe laat is het programma zondag afgelopen?

Rond 14:00 uur sluiten we met elkaar af, daarna kunnen jullie huiswaarts vertrekken. Moeten jullie eerder vertrekken? Dan kun je dit aangeven bij het infopunt.

Moeten we ons nog afmelden voor vertrek?

Ja, dan kunnen we nog controleren of jullie terrein netjes achtergelaten wordt. Je ontvangt dan een kaart waarmee je het terrein kunt verlaten.

Vanaf hoe laat kunnen we de aanhanger inladen?

Vanaf 12:00 uur kunnen de aanhangers opgehaald worden van de parkeerplaats en naar het deelnemerskampeerterrein gebracht worden. Let op, dit gaat net zoals bij aankomst weer met de hand. Dan kunnen jullie je spullen inladen. 

Wat als we opgehaald worden?

Dan kunnen de auto’s de instructies opvolgen van onze stewards zodat alle auto’s veilig geparkeerd worden en iedereen na de sluiting veilig het terrein kan verlaten.

Kan ik nog een badge kopen?

Ja, voor €1,50 kun je bij de infobalie vanaf 14:00 uur nog een Scout-Ex badge kopen.

Deze veelgestelde vragen pagina wordt regelmatig bijgewerkt. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!