Programma

Vanaf vrijdagavond 20 september zijn jullie van harte welkom om je tent op te zetten op Scoutinglandgoed Zeewolde en gaat Scout-Ex 2024 van start! Je hoeft je tijdens het hele weekend geen moment te vervelen, met een bomvol programma met feestjes, een infomarkt en allerlei activiteiten! Hieronder vertellen we je alles over het programma van Scout-Ex 2024:

Vrijdagavond – start Scout-Ex 2024

Vrijdagavond heb je alle tijd om je tent op te zetten en alvast kennis te maken met je buren die uit alle hoeken van het land ook naar het Scoutinglandgoed gekomen zijn.
Als de tent staat en jullie stukje terrein gezellig is aangekleed, is het tijd voor een feestje! Op vrijdagavond is er een themafeest met thema Summervibes. De zomer mag dan officieel voorbij zijn, wij maken er gewoon nog een lekkere zomeravond van met een DJ die lekkere zomerhits draait, een beachvolleybaltoernooi en een limbodanswedstrijd. Trek je hawaiishirt en je teenslippers maar aan en vergeet je zwemband ook niet!

Zaterdag

Na een gezellige avond en een rustige start van de dag met een ontbijtje bij je tent is het tijd voor het activiteitenprogramma! Bij Scout-Ex vind je deze dag activiteiten voor iedereen. Van boogschieten tot toneel en alles daar tussenin. Ook kun je op de Scout-Ex infomarkt langs de kraampjes struinen en nieuwe zomerkamplocaties en internationale Scoutingevenementen ontdekken.

Zaterdagavond doen we al vroeg onze pyjama’s aan, maar we gaan zeker nog niet naar bed! Het is tijd voor de pyjamaparty. Slaapmuts op, pyjama of onesie aan, knuffel en kussen mee en genieten van verschillende bands die komen optreden.

Zondag – einde Scout-Ex 2024

Op zondag sluiten we het evenement met elkaar af en is het helaas tijd om alle spullen in te pakken, je tent af te breken en daarna een beetje moe weer huiswaarts te gaan.

Je vindt op deze Scout-Ex 2024 website nog veel meer informatie over het weekend zoals een toelichting op de kosten, praktische informatie en veelgestelde vragen. Ben je al overtuigd? Dan kun je je natuurlijk ook meteen inschrijven.

Eten en drinken

Tijdens Scout-Ex 2024 is het de bedoeling dat je met je groep zelf zorgt voor de maaltijden, maar zowel overdag als in de avond is er wel wat lekkers te snacken te koop natuurlijk! Je kunt bij de catering terecht voor broodjes hamburger of braadworst, kaasbroodjes en saucijzenbroodjes en lekkere bitterballen voor tijdens de feestavond. Houd je meer van zoet? Ook dat is verkrijgbaar!

In de feesttent vind je een bar waar je terecht kan voor een koud drankje, een zakje chips of nootjes. Om te zorgen dat je ook tijdens de activiteiten niet ver hoeft te lopen voor iets te drinken is er ook een mobiele bar die het hele terrein over gaat.