Scout-Ex 2024

Scout-Ex 2024 is hét nationale evenement voor explorers en wordt van 20 tot en met 22 september georganiseerd op het Scoutinglandgoed in Zeewolde.

Het weekend zit bomvol toffe activiteiten, feestavonden, kampvuurmomenten en biedt handige tools en tips voor je zomerkamp en het organiseren van je explorerafdeling.

Na de opbouw van je kamp, op een eigen terreintje tussen andere explorergroepen op vrijdagavond kan Scout-Ex 2024 van start! En dat doen we met een toffe summervibes party. Zoek je liever wat meer rust? Dan kun je terecht bij het kampvuur.

De zaterdag heeft voor iedereen iets te bieden qua activiteiten. Van boogschieten tot mocktails maken of een toneelworkshop. Ook is er een infomarkt waar je bij de Scoutshop inkopen kan doen of kennis kunt maken met toffe kamplocaties voor je zomerkamp. Interesse om je grenzen nog verder te verleggen? Dan kun je terecht bij de stands van internationale Scoutingevenementen zoals de World Scout Moot.

Ook op zaterdagavond is er weer een feest en dat betekent deze keer dat we al vroeg onze pyjama aan doen, maar echt nog lang niet naar bed gaan: tijd voor een pyjamaparty! Ook vanavond is er weer een kampvuur mocht je willen bijkletsen met je nieuwe vrienden.

Op zondag staat iedereen op en sluiten we Scout-Ex 2024 gezamenlijk af, voordat de tenten weer afgebroken worden en iedereen een beetje moe, maar wel met een goed gevoel weer naar huis gaat.

Wil je meer lezen over Scout-Ex 2024? We hebben de informatie over het programma, de inschrijving en praktische informatie voor je op een rijtje gezet!